Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Hirdetés

Stop.hu rövidhírek

Propeller.hu rövidhírek

Közösség

Iratkozz fel youtube-csatornánkra!

Utolsó kommentek

  • fog- és Bulawayo magiszter: @bal lator: miért bonyolítod? Elég lett volna annyit írnod: "gyurcsányista tirpák vagyok". (2014.08.15. 09:14) Orbán Viktor egy sajtos pufi
  • al Dajjal: Egy kis támpont: index.hu/belfold/2014/04/18/hajajajajaj/ Bemásolom a lényeget: "... Ott van az... (2014.08.10. 21:30) Szolgálati közlemény
  • bal lator: @fog- és Bulawayo magiszter: Mi lenne, ha kezeltetnéd a beteg elmédet? Nehogy a villamos alá lökj ... (2014.08.05. 11:58) Orbán Viktor egy sajtos pufi
  • kissiú: @fog- és Bulawayo magiszter: Megtisztelő a megszólításod. 1. De még mindíg nem mondtad el, ki az... (2014.08.05. 11:54) Orbán Viktor egy sajtos pufi
  • fog- és Bulawayo magiszter: @kissiú: megszólítatlanul is arra kérlek, ne légy demagóg, és üggyel-bajjal kászálódj le a hordóró... (2014.08.05. 11:26) Orbán Viktor egy sajtos pufi
  • Utolsó 20
jan
27.
sarok

Viccnek tűnik az új magyar légitársaság

2013. január 27., vasárnap 12:47 | madware666 | Címkék: vicc gazdaság kacsa malév blöff magyar légitársaság

Felröppent a hír, hogy még idén beindulhat az új magyar légitársaság, és a tündérmesébe illő információt rengeteg portál át is vette. Kicsit utánajárva a dolgoknak, a teljes hír inkább tűnik kacsának vagy blöffnek, mintsem megalapozott tervnek. Az elmúlt évben, a Malév megszűnése óta, sokat lehetett hallani a potenciális utódokról, de egyik elképzelés sem jutott túl az álmodozás kategórián. Sajnos a mostani sem tűnik komolyabbnak.

Hungarian_world_airways.jpg

Könnyű érveket felhozni amellett, hogy miért is vicc a teljes koncepció:

– Szinte mindenki tisztában van azzal, hogy miért is ment csődbe a Malév. Elsősorban most nem az állami támogatás visszafizetésével érdemes foglalkozni, hanem a Malév, mint kis közép-kelet-európai légitársaság nem nyereséges működéséről. És akkor még finoman fogalmaztunk. A Malév nyomott árakkal sem tudta felvenni a versenyt a megváltozott piaci környezetben – például a fapados légitársaságok elterjedése mellett. Ráadásul számos konkrét stratégiai hibát is vétettek.

Nyereséges működést viszont egy jó stratégia mellett sem lehetett volna összehozni: a nagyobb légitársaságok is arra kényszerülnek, hogy összeolvadjanak. A kisebb közép-kelet-európai légitársaságok pedig csak szenvednek, és végül vagy csődbe mennek, vagy beolvadásra kényszerülnek. Ilyen körülmények között jönne létre egy önálló Malév utód.

– Érdemes megnézni a Hungarian World Airways honlapját. Ránézésre látható, hogy ez nem komoly munka, nettó tíz perc alatt dobhatták össze. Nehéz komolyan venni egy légitársaságot ilyen weblappal. Ha Airbus gépek licencelésére van pénz, akkor az internet korában miért nincs vállalhatóbb online megjelenés?

– Az Utazó magazinnak a cég vezérigazgatója (már ilyen is van!) úgy nyilatkozott, hogy a projekt állami támogatás nélkül, a hazai kkv szektor és külföldi cégek támogatásával valósulna meg. Nem kell ecsetelni, hogy a magyar kis- és középvállalkozások milyen helyzetben vannak: vajon mennyi pénzük van egy ilyen nagyságrendű projekt támogatására, amit igen gyorsan el lehet bukni? Reálisabb lenne a külföldi források szerzése, de ismerve a Malév körüli külföldi szerencsétlenkedést, nehéz elképzelni, hogy külföldi befektetők forintmilliárdokat invesztálnak egy teljesen bizonytalan projektbe. Ahol nincs garancia.

– Nagy valószínűséggel a Budapest Airport sem kötne szerződést egy ennyire gyenge lábakon álló „vállalattal", hiszen ezzel saját „hírnevét" is kockára tenné.

Nincs realitása egy magyar légitársaságnak

Piaci alapon nehéz elképzelni egy önálló és nyereséges légitársaságot. Az elmúlt években a piac egyre telítettebbé vált, a működési költségek folyamatosan emelkedtek. Például a kerozin árának növekedése miatt. A Malév számára is az lehetett volna a járható út, ha beolvad valamelyik nagyobb nyugat-európai légitársaságba, ennek lehetőségét viszont elszalasztották az akkori vezetők.

A hazai infrastruktúra is gyenge lábakon áll: Ferihegy az új terminál ellenére elmarad a nyugat-európai színvonaltól, ráadásul gyorsvasút hiányában, Budapest belvárosának megközelítése sem egyszerű. És akkor még a tavalyi generátor-problémáról nem is beszéltünk.

Nem tűnik gazdaságilag komoly tervnek egy önálló magyar légitársaság létrehozása. A kormányzatnak azonban – amely korábban tehetetlenül nézte a Malév csődjét – jól jöhet egy ilyen blöff, ami legalább a próbálkozás látszatát kelti.

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz az Egyenlítő TV facebook-csoportjához!

A bejegyzés trackback címe:

http://egyenlito.blog.hu/api/trackback/id/tr375046039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Derabitz 2013.01.27. 14:02:56

Azért érdemes azt is megnézni, hogy hány és milyen típusú cég van bejelentve a postacímre. (Szabadság tér 5. Sóskút

Rocko- 2013.01.28. 00:13:40

"A Malév nyomott árakkal sem tudta felvenni a versenyt a megváltozott piaci környezetben – például a fapados légitársaságok elterjedése mellett."
őőő, talán mondjuk most, nem állami fennhatóság alatt tud majd nyereséges lenni? lásd BKV szindróma, a BKV évek óta veszteséges, a buszos alvállakozók nem.

"Érdemes megnézni a Hungarian World Airways honlapját."
a minden kezdet nehéz szólás megvan? nem véletlenül mondják. persze könnyű előre leírni egy céget amit nem is láttunk működni.
ápropó, ítélkezés: mondd már, hány darab légitársaságot indítottál el hogy ekkora profi módon vagy képes megítélni a jövőbeli műkődést?

(nem, semmi közöm a HWA-hoz, csak baszottul unom hogy mindenki magas lóról ugat, böfög meg minden szart okád ki magából, holott semmit nem láttot még.)

"Nagy valószínűséggel a Budapest Airport sem kötne szerződést egy ennyire gyenge lábakon álló „vállalattal", hiszen ezzel saját „hírnevét" is kockára tenné."
csak hogy egyről beszéljünk: arról a Budapest Airportról van szó, ami kiengedte a gurulópályára a sörsátrakat és majd egy hétig zárva volt az árvíz miatt, valamint nevetséges módon rendezvényközpontnak használj az egyes terminált? erről a hírnévről van szó, ugye?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.28. 11:06:54

Márpedig ez egy nagy múltú társaság. A honlap kivitelezése, színvonala alapján legalább 15 éves :-)

Mária 2013.01.28. 11:38:00

Emögött is a Gazdagpapás MLM-es gazdagodj meg könyveket kiadó Bagolyváras Doubravszky György áll majd, mint a Hiteltársulás meg a Webbank mögött, meg a Matolcsy kreálta pénzügyi biztosi pozícióban?