Alapítva 2009-ben | Alapító-főszerkesztő: Németh Gábor | Goldenblog 2011

ÚJ EGYENLÍTŐ BLOG

Kedves egykori tanáraim, Oscar-díjat a seggetekbe!

2017. március 06. - ngjbp

Ez a poszt kevésbé fog szólni a Mindenki című, új Oscar-díjas rövidfilmről, és sokkal inkább azokról az emlékekről és felismerésekről, amelyeket bennem indukált. És ezzel azt hiszem a film kritikájának javát le is tudtam. Hiszen mi lehet nagyobb elismerése egy műalkotásnak, mint az, ha a valóságra reflektál, és annak értelmezésében nyit új utakat?

Nagy szükség volt már erre a filmre. Nagy szükség volt rá Magyarországon is - és mint látjuk - az egész nyugati világban fontos témára hívta fel a figyelmet. Olyan témára, amelyről például mi, harmincasok hajlamosak vagyunk megfeledkezni. Arra, hogy

hogyan is nyomorított meg minket lelkileg-szellemileg az az iskolarendszer, amelyet tőletek kaptunk, kedves ötven-hatvanasok

Bár a Mindenki című rövidfilm vége egy hamiskás holywoodi feloldozás, a feltárt probléma velünk él. Belénk kódolt, és - ha nem készül még sok ilyen film, vagy nem változik a status quo - mi örökítjük majd tovább.

Míg Deák Kristóf filmjének diák hősei már ott, az iskolában felszólaltak a beteges rendszer ellen, amelyet "modern nyugati oktatás"-nak nevezünk, nekem erre sajnos jó tizenöt évig kellett készülnöm. Ja, és látnom kellett ezt a remek kis alkotást!

A Mindenki felszínre hoz emlékeket, és a képünkbe tolja a felismerést, hogy hány hasonló megaláztatás és pedagógiai baklövés során váltunk Alekoszok és Szijjártó Péterek generációjává.

Lássuk!

Ezúton szeretném megköszönni tanáraimnak, hogy az általános iskolában és a gimnáziumban megtapasztalhattam, megtanulhattam mindezt a világról:

  • Ha már a film egy kórusról szól, szeretném elsőként megköszönni Kéringer Gábor tanár úrnak (több vezetéknév nem lesz, de itt indokolt), hogy az alsó tagozatban - különösen a fiúk - énekhangjának fejlesztésébe úgy beletette magát. Köszönöm, hogy a köpetes, vajszínű furulyáját gyakran a pólónk alatt a derekunkhoz nyomta, miközben az arcunkba ordított, hogy "visítsunk". Akkor persze nem tudtuk, hogy ő feltehetőleg otthon erre veri ki a faszát, csak annyi jött le, hogy félünk és nem értjük, miért kell - a fiúknak - "visítaniuk".
  • Köszönöm Éva néninek, hogy átnevelő táborokat szervezett vagyonokért azoknak, akik olyan rossz és bűnös diákok voltak, hogy négy felesleges nyelvből csak kettőt voltak képesek befogadni.
  • Köszönöm Antal bácsinak, hogy kivett a testnevelés órákról, hiszen úgyis csak rontottam a kosárlabda és focimeccsek eredményeit a bénázásommal. Helyette az ő munkáját végezhettem egyedül a számtech-teremben. Az önkormányzatnak így én rögzíthettem a Cooper-tesztek (erőnlét szerint osztályozza a diákokat) eredményeit, amíg a jobb sportolók játszottak. Akkor tanultam meg, milyen szórakoztató elfoglaltság hivatalos adatokat meghamisítani. Természetesen a saját és baráti köröm eredményeit a legfelső értékre állítottam, míg az általam (gyermeki frusztrációkból fakadóan) gyűlölt, sportosabb diákokat "satnya" besorolással jelentettem le. Hiszen nem játszhattam velük.
  • Köszönöm Adrienne néninek, hogy a latin óra utáni szünetekben békaugrásban vagy sima járásban követhettem a folyosón, latin szövegeket mormolva. Sokkal jobb elfoglaltság volt ez, mint enni vagy a következő órára felkészülni. Szintén neki köszönöm, hogy mikor az óráján kulturáltan ellenvéleményt fogalmaztam meg vele szemben, dacból beírt nekem hét, azaz hetes darab 1-est. A vélt magatartásbeli problémákat nyilván tantárgyi átlag lerontásával kellett kezelni.
  • De azt is köszönöm iskolámnak, hogy mégsem buktam meg latinból. Átraktak egy másik csoportba, ahol egyetlen szótárazásért (terra, ae. femininum - máig emlékszem) kaptam hét, azaz hetes darab 5-öst, hogy az átlagom visszaugorjon 3-asra. Ekkor igen sokat tanultam a következetességről.
  • Köszönöm, hogy szintén tantárgyi elégtelent ért az, ha valaki otthon hagyta a szótárfüzetét. A szétszórtságunk nyilván azzal volt magyarázható, hogy nem tudtunk németül. Ha felmondtam az összes német kifejezést az előző óráról - fejből -, akkor is egyest érdemeltem németből, mert otthon maradt a füzetem.
  • Ám így sokat tanultam már általános iskolásként a közgazdaságtanról is. Ugyanis a büfés srác elkezdett a suliban szótárfüzetet árulni. Természetesen élelmesen kihasználta monopolhelyzetét, óra előtt a bolti ár ötszöröséért adta el azt a szart. Volt forgalma, képzelhetitek.
  • Aztán az iskolai büfé tanított meg arra is, hogy hogyan lehet egy épületből az ablakon át kijutni. Egyszer kaptam 12 év alatt igazgatói intőt, így hangzott: "Gábor elhagyta az iskola épületét tanítási idő alatt - az ablakon keresztül. Ezért megintem." Ezen jó humorú édesanyám persze csak nevetett, ám az igazgató még a motivációmat sem akarta megérteni. Azért szöktem ki, mert a büfében tízszeres áron futott minden kaja. "Ez elfogadhatatlan" - felelte a diri. "Tehát miért másztam ki az ablakon, hogy közértbe menjek? Ennyire rossz ember vagyok? Mi nem így ismertük meg, Gábor!" Hát faszom - gondoltam. Azzal a magyarázattal szabadultam a helyzetből, hogy: "élt bennem a prekoncepció, hogy az ajtón nem engednének ki a közértbe szünetben, mert azzal rontanám a benti büfé forgalmát".
  • Köszönöm továbbá Zsuzsa néninek, hogy mind a magyar, mind a töri órákat évekig képes volt rasszista propaganda terjesztésére használni. Elérte, hogy huszonéves korunkig olyan indokolatlan gyűlölet munkáljon bennünk, (akik vesztükre figyeltünk rá), hogy magam sem értem, hogyan kerülhettem évekkel később egy szellemileg, ideológiailag kevésbé pállott vidékre.
  • Köszönöm az iskolának, hogy beavatott a trigonometria minden rezdülésébe, és közben nem terhelt olyan felesleges, nyomasztó ismeretekkel, mint hogy hogyan kell kitölteni egy sárga csekket, vagy hogy miként is működik a választási rendszer Magyarországon.
  • És végezetül köszönet az alapokért! Hálás vagyok, hogy az alsó tagozatban három, év közben módosított tanterv és ezzel együtt irányzat szerint próbáltak megtanítani írni-olvasni. Az igyekezet értékelendő, az pedig az én szerencsémnek tudható be, hogy otthon volt valaki, aki megtanított írni és olvasni.

FRISSÍTÉS#1

Több volt iskolatársam jelezte, hogy néhány dologért nem mondtam köszönetet az iskolámnak. Rémes, hogy miket juttattak még eszembe. Íme:

+1 Köszönjük Bence bácsinak, hogy megtanított minket udvarolni. Persze a buta kis diáklány, akin szemléltetni próbálta macsóságát, ezt tévesen zaklatásként értelmezte, Az iskola csendben visszaterelte Bence bácsit a munkaerőpiacra. Micsoda lecke volt ez a szolidaritásról! Sőt, azt is megtanultuk, hogy ha valaki gyereket zaklat, az nem tartozik a rendőrségre.

+2 Köszönjük Miklós bácsinak, hogy Bence bácsival kontrasztot képezve önmérsékletre tanított minket. Ő kivárta az esküvő napjával, amíg a nála tanuló diáklány betölti a 18-at. Nyilván aznap jöttek össze.

+3 Köszönjük Ibi néninek, hogy a fizika órán le kellett jegyzetelnünk az eladósorba került Suzukija paramétereit, hogy azt a szüleinkre rásózzuk. Mikor nem akadt vevő a következő órára, büntetésből dolgozatot írtunk és beírást kaptunk. Pirossal kellett beírnunk magunknak, hogy nem hívtuk fel szüleink figyelmét a Suzukira! Kell ennél jobb PR-, marketing- és kommunikáció-lecke?

+4 Köszönjük Ibi néninek azt is, hogy a mosolygásért az óráján drogvád alá vont bárkit, mindenkit. Azóta tudjuk: magyar ember közintézményben nem mosolyog.

Persze, kedves egykori tanáraim, nagyrészt ti is a rendszer áldozatai vagytok/voltatok. De ez nem mehet így tovább.

Na, erről szól a Mindenki, és ezért érdemelte meg ezt:

A poszt szerzője Németh Gábor, 12 éven át a XI. kerületi Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium diákja volt. Kérdésekre reagálva leszögezném, hogy a fent nevezett tanárok mindegyike valós személy de legtöbbjük már elhagyta az intézményt. A poszt szerzője 13 éve érettségizett a "Bárdosban". Az élmények az azt megelőző időszakból származnak.

A bejegyzés trackback címe:

http://egyenlito.blog.hu/api/trackback/id/tr312316403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Muad\\\'Dib 2017.03.06. 20:40:06

@Before:
WTF?
Egész pontosan azt mondta, hogy: "Ez a valóság! Ez ma a magyar közoktatás!"
Azért ezt kissé nehézkes nem általános kijelentésnek felfogni...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.03.06. 21:23:11

@Muad\\\'Dib: még, ha el is fogadnám, hogy ez egy teljes érvényű általánosítás, akkor sincs benne az az állítás, hogy aki mást mond, az hazudik. Se direkt, se indirekt.
Az általánosítás pedig szintén hülyeség, nem azt mondta, hogy minden egyes iskolában, minden egyes diákkal ez történik, hanem, hogy ez a mai magyar valóság, az ilyenek bizony előfordulnak. Sokszor, sok helyen, rendszeresen.
Az, hogy veled nem történt ilyesmi, a legkisebb mértékben sem cáfolata mások állításainak.

pamut 2017.03.06. 21:29:28

@Muad\\\'Dib:
Azt arra írta hogy felette mások kétségbe vonták a poszt igazságtartalmát, és -teljes joggal - kiállt mellette. Azt viszont egy kurva szóval nem írta, hogy mindenkinek mindenhol az ország összes sulijában ilyeneket kellett személyesen megtapasztalnia - ez bizony a szavainak a teljes kiforgatása.

Unatkoztál, kínodban kiforgattad valaki kommentjét csak hogy beleköss, tőlem meg megkaptad amit megérdemeltél. Ennyi, csak magadnak köszönheted.

@Before:
"Pár kommenttel feljebb pont te adsz másnak a szájába valamit, amit nem csak, hogy nem mondott, de még csak nem is célzott rá. Bezzeg, ha a te mondókádat (bebüfögésedet) éri hasonló inzultus, egyből beindul a hisztigép..."

Tökéletesen összefoglaltad, én se tudtam volna jobban :)

Duplaxiii 2017.03.06. 21:33:51

Szerintem reme a film és nekem is naponta kapcsolódnak negatív élmények a régi tanáraimhoz.
De ezért, tisztelt blogger, elmész te a büdös pcsába!
"hogyan is nyomorított meg minket lelkileg-szellemileg az az iskolarendszer, amelyet tőletek kaptunk, kedves ötven-hatvanasok"
20-25 év a különbség!
Szerinted azért mert te szoptál, egy előtted szopó generáció a felelős?
Mi, ötvenesek még nagyobbat szoptunk, ha te 30-as vagy, akkor rád már nem hívta a civil besúgó a yardot, ha az aluljáróban csöveztél!
Ha 30-as vagy, akkor már a gengszterváltáskor voltál diák. Miért szoptál többet azoknál, akik a 70-es években voltak fiatalok? Neked volt népi kollégista tanárod? Tudod, Jancsó, Fényes szelek. Volt fasiszta eredetű fizikatanárod, voltak hivő kommunisták?
Dehogy voltak, csak bele akartál rúgni másokba.
Fel sem fogod, hogy a remek film nem erről szól? Ellenkezőleg!
Mi osztálykirándulásra nem mentünk, mert nem árultunk be egy társunkat! Az osztály elfogadta, a lányok is, hogy büntetés! És míg a többiek kirándultak, mi napokig csíkoztuk a sportpályákat. Szóval ne keress olyat a filmben, ami nincs benne.
Az összefogás nem kor kérdése, ez elvárható lenne 40 évesen is.
Hogy a hatalom hogyan viszonyul(t) ehhez, az meg időszakhoz kötődik.
Szóval ha az a célod, hogy másokat megsérts a saját gondjaid miatt, akkor otthon, édesanyáddal próbálkozz!

pamut 2017.03.06. 21:36:01

És ha már így benne vagyok:
Nekem is személyes tapasztalatom micsoda borzalmas károkat okoztak rossz tanárok. Amit én láttam ott nem perverzió vagy egyéb defekt, "csak" sima dilettantizmusból fakadó bűnös nemtörődömség, be nem avatkozás, akár komoly problémák észre sem vétele, noha ez alapvető szakmai kötelességük és felelősségük lett volna. Így felnőtt fejjel már tudom milyenek voltak a szar tanáraim: béna, a munkát a lehető legkisebb erőfeszítéssel megúszni akaró kispolgárok, akik kb. annyira értettek a gyerekekhez, a gyermeki lelkivilághoz, természethez mint tyúk az abc-hez - igaz nem is érdekelte őket. Az hogy az óráikat is lelketlenül, gépiesen adták le, az volt a legkevesebb.
Amúgy voltak jó tanárok is, de nagyon kevés, azok is inkább már az egyetemen.

Muad\\\'Dib 2017.03.06. 21:41:41

@Before: @pamut:
Ne haragudjatok, de gondolkozzatok már. Ha engem, meg más ismerőseimet raboltak ki romák, szerintetek jogos azt írni, hogy "ez ma a magyar cigányság"? Tényleg nem ereznétek durva általánosításnak?
De tudjátok mit mesél culpa, ha rosszul fogalmaztam.
A lényeg, hogy nem kellene általánosítani és főleg nem hergelni az embereket minden tanár ellen. Mert már így is alig akar valaki tanítani.

Muad\\\'Dib 2017.03.06. 21:43:43

@Muad\\\'Dib:
Mea culpa akart az lenni, csak a mobil mást gondolt...

pamut 2017.03.06. 21:47:07

@Muad\\\'Dib:
Nem általánosított abban az értelemben ahogy azt te mondod, simán kiforgatod a szavait.
Ja, neked lehet, csak azt nem csíped ha veled ugyanezt teszik....

ngjbp 2017.03.06. 21:58:53

@Duplaxiii: Igazad van, megkövetlek. Ebben tévedtem, erre a poszt publikálása óta többen felhívták a figyelmemet. Sztoriból viszont tucatnyit kaptam sajnos. (De ez más téma.)

Muad\\\'Dib 2017.03.06. 22:02:24

@pamut:
Sokakkal ellentétben akik kommentelnek én nem tartom magam tökéletesnek. Ha én mondok mások szerint hülyeségeket, nekem is szólnak, ahogy most is.
Én továbbra is azt mondom altalanositott, pedig sok jó és odaadó tanár van.
Az eredeti problémán pedig lépjünk túl, irtam, hogy sorry, ha rosszul fogalmaztam.

A Tyne folyó déli partja 2017.03.06. 22:41:05

@vajdasagi: hát nem is erről szól.
de tényleg, milyen suliba járt a posztoló?
nálunk a tesitanárok voltak a legrosszabbak, mind általános, mind középiskolában. mindent megtettek, hogy megutáljuk a sportot. szerencsére, nem sikerült. (mert jött az egyetem.)

Flúgatlan 2017.03.06. 23:27:12

Sajnálom a szerzőt, ha ezek tényleg megtörténtek vele.

De, mint mások is jelezték, azért nem ez az általános. Nekem is voltak rossz tanáraim (annyira azért nem, amiket itt ír a szerző), de voltak jók is. Ahogy találkoztam rossz kőművessel és jóval is, meg síkhülye újságíróval és értelmessel is. Nem sorolom. Nem hinném, hogy a szerző tapasztalatai az átlagot képviselnék. Az viszont érdekes, hogy jó példát egyet sem mondott. Ez is elég hihetetlen.

Egyébként nekem a Mindenki film nem csupán az iskolarendszerről szólt. Ugyanilyen manipulációk szövik át a sportklubokat, a munkahelyi viszonyokat, a politikai életet, a családi kapcsolatokat sok helyütt. A filmbeli tanárnő még egy relatíve jóindulatú manipulátornak nevezhető. A film hősei azonban a maguk eszköztárával élve lázadtak fel ez ellen. Ez egy általános biztatás minden manipuláltnak, hogy lehet összefogni, lehet egy érzékeny ponton kizökkenteni a manipulátort a szerepéből. Ez nemcsak az iskoláról szól. Ilyen értelemben én egy kicsi párhuzamot látok a Mindenki és a Felhőatlasz közt: ott is minden korban és színen valakik az egyéni vagy intézményesült elnyomás, manipuláció ellen lázadtak, legyen az akár egy kényszer-öregek otthona vagy egy egész elnyomó társadalom.

Willkommenskultur 2017.03.06. 23:38:07

Nálunk általában a gyökereket szívatták a tanárok.

Tisztességes Természettudomány 2017.03.06. 23:55:26

Nálunk még körmös is volt...
Egyébiránt sok tanártól, osztálytárstól, sőt a szüleimtől is kaptam megszégyenítő, lelkileg nyomorító dolgokat. Viszont én is adtam ilyeneket tanároknak, osztálytársaknak, sőt a szülőknek is. Azt hiszem jobb nem lettem ezektől, maximum tapasztaltabb, de nem rokkantam bele.

feribácsi 2017.03.07. 05:14:22

Mikor jártál a Baranyaiba?

nu pagagyí 2017.03.07. 05:39:21

A poszt írójának szenvedéseit az okozhatta, hogy az önkormányzat Valamiféle hozzáértés nélküli politikai kedvencet nevezett ki iskolaigazgatónak, aki azután kontraszelektálta a testületet. A szülők nem foglalkoztak a gyerekek panaszaival, mert nem értek rá a napi betevő hajkurászása közben, vagy ha igen, akkor hiába protestáltak a helyi kiskirálynál, de lehet hogy szolgalelkűségből belenyugodtak abba, hogy gyerekük nem kap esélyt az életben.

Nekem egyébként nincsenek ilyen rossz tapasztalataim (a gyerekeim kb. abba a korosztályba tartoznak ahová a poszter). Mondjuk egy nagyobb városban azért valamivel könnyebb (volt) megfelelő iskolát választani, mint feltételezem, a poszter lakhelyén.

Nekem annyi jön le a történetből, hogy nem elég a demokrácia kereteit megadni az embereknek, élni is kell vele. Nem tanultuk meg és most jó ideig cseszhetjük.Lehet utólag nyavalyogni, de jobb lenne tanulni belőle.

ngjbp 2017.03.07. 05:57:08

@feribácsi: 13 éve érettségiztem, 12 évig oda jártam

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.03.07. 06:45:56

@Duplaxiii: @nyelv-ész: Hát vhol csak jár nektek a köszönet. Régen mindig az volt a duma részetekről, hogy ez a (de)generáció mármint mi sosem fogja kitermelni a ti nyugdíjatokat. Mi meg fogtuk a fejünket és azon morfondíroztunk, hogy ilyenek leszünk-e mi is. Ilyenek lettünk. Mi is fújunk a mai huszonévesekre :).

raczsandor · http://raczsandor.blog.hu/ 2017.03.07. 07:03:34

Amíg az órák abból állnak, hogy egy szem tanárnak kell megküzdenie 20-30 diákkal, addig mindig is lesznek problémák a tanár-diák kapcsolattal.
Amikor a társadalom hajlandó lesz háromszor - négyszer ennyi tanárt alkalmazni, és az iskolák se a 18. századi kaszárnya-elv szerint lesznek felépítve, akkor majd a tanórák se a tanár-diák dominanciaharcról fognak szólni.

Persze azért ma már jobb a helyzet! Manapság a szülőknek már megvan a lehetőségük arra, hogy elégtételt vegyenek az egykori sérelmeikért, hiszen szabadon feketítheti és alázhatják a tanárokat, ha éppen ahhoz van kedvük. A tanár meg csak mosolyoghat bárgyún, hiszen az informális lejáratással szemben nem sokat ér az emberi méltósághoz fűződő joguk törvényi rögzítése.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.03.07. 07:19:33

@Muad\\\'Dib: Én mindig elsőként kapcsolom ki a prediktív szövegbevitelt az új mobiljaimon... :)
Nekem se voltak ilyen durva élményeim, bár 1-2 inzultus előfordult. Szerintem egyébként iskolája is válogatja, hogy milyen az általános hangulat a tanárok és a vezetés berkeiben.

E.Katolnai 2017.03.07. 07:50:35

úgy értsem, h a "sámueli fia" c. propaganda filmért kapott oscárt is fellehet dugni a seggedbe? vagy az tilos, mert a sámuelliek egy külön és különösen kiváltságos fajtát képviselnek?

DonTintoretto 2017.03.07. 08:06:17

Remélem van benne egy kis túlzás, de találónak vélem.

Egyébként én értem, hogy ez egy balos oldal, de nem biztos, hogy bele kéne venni, hogy éppen milyen propaganda volt a suliban. Az enyémben balos volt. Az irodalomtanár a Népszabiból diktált politikai jellegű cikkeket. Szuper. De ettől függetelenül nem hiszem, hogy ilyet csak balosok csinálnak. Gondolom a tanárok is csak emberek és szeretik a propagandájukat terjeszteni, legyen jobb, bal vagy avar...

Nevoeiro66 2017.03.07. 08:15:24

Nekem jók voltak a tanáraim.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.03.07. 08:30:23

Furcsa de a belinkelt iskola honlapján egy tanár-szaktárgy párt nem találtam, ami azonos lenne a leírt szöveggel.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.07. 08:46:45

Az egész egy felesleges tanár fikázás, egy végtelenül frusztrált egykori diák részéről:

"míg az általam (gyermeki frusztrációkból fakadóan) gyűlölt, sportosabb diákokat "satnya" besorolással jelentettem le. Hiszen nem játszhattam velük."

dr kíváncsivagyok 2017.03.07. 08:50:15

@Willkommenskultur:
"A libsik megbuktak, épül az ország, potyognak az oscarok "

Helyesen : A libsik megbuktak...és nyerik az oszkárokat...

Pan Modry 2017.03.07. 08:54:36

Koszonom az egyik tanaromnak akinek azt mertem mondani hogy a Himnusszal nem ertek egyet, mert a magyart nem a balsors tepi hanem sajat vezetoinek rovidlatusagabol, primitivsegebol es sajat mohosagukbol fakado rossz dontesei, es a picsogas es onsajnalat helyett talan tanulni kellene ezekbol az esetekbol. A buntetesem nem maradt el, szepen lehuzta az atlagom az erdemjegyem, es mivel nem egzakt modon merheto tantargyrol volt szo nem is volt olyan platform ahol tenni tudtam volna a velemenyem miatti diszkriminacio miatt,

dr kíváncsivagyok 2017.03.07. 08:55:53

@E.Katolnai:
Neked az összes tanárod rasszista volt ?

Guilelmus 2017.03.07. 09:17:06

Tipikus tetves zsidó írás...:)

KUNTYI 2017.03.07. 09:19:19

rohadjon meg az összes mocskos tanár mert nyalták a komcsik seggét 1990 előtt a veszprémi ipari szakközéppben. erővel akartak minket A kisz-be kényszeríteni. rohadjanak meg a megalázásokért!

KUNTYI 2017.03.07. 09:20:09

@Guilelmus: ez mitől zsidó írás egyébként? és mi bajod a zsidókkal?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.03.07. 09:25:36

A tanárok az elmúlt évtizedekben egy mini holokausztot hajtottak végre a diákok körében. Ezt leplezte le a Mindenki című film.

Pirx 2017.03.07. 09:26:22

Szerintem menjél pszichológushoz!
Egy ötvenes

opati666 2017.03.07. 09:28:17

A posztoló egy elkényeztetett kis pöcs. Szerintem...

exterminador 2017.03.07. 09:29:55

És én még azt hittem, az én egykori iskolám volt tele kontraszelektáltakkal... Te jó ég! Tényleg érdekelne, a posztoló hol szedte össze az élményeit, mert ez ilyen töménységben azért hihetetlen.

Guilelmus 2017.03.07. 09:35:58

@KUNTYI:

A parazita faj végső uralomra tör. Minden összetartó erőt, mely nélkül egy civilizált, munkára és a gazda-faj szegényeivel való szeretet-közösségre épülő társadalom nem állhat fenn, meg kell törniük. Meg kell törniük egyrészt fajuknak "sui generis" gonoszsága, másrészt az édes bosszú okán...

sas70 2017.03.07. 09:44:47

Nálunk egy férfi rajztanár, fa fejes vonalzóval verte el az egyik osztálytársunkat, mert nem jól vonalazta meg a papírt, ott az osztályban mindenki előtt ütötte a gyereket, ha jól emlékszem 5-esek voltunk. Én persze szóvá tettem, ezért engem is el akart verni. Közöltem vele, hogy apám katona és nem a hadtápos fajtából, úgyhogy neki fogok szólni, erre felállt még egy osztálytársam és mondta, hogy az ő apja meg rendőr, erre még páran felálltak akiknek vagy rendőr, vagy katona volt az apja. Erre a faszi kiment a teremből, de reszketett az idegtől viszont nem mert semmit csinálni. Szünetben behívtuk az osztályfőnökünket és elmondtuk neki, hogy mi történt. A faszi még ott volt az iskolában, év végéig, de mi kaptunk egy másik rajztanárt. Ez volt a legdurvább élményem, de jópár hülye tanárral találkoztam. Persze olyanokkal is, akik igazi tanárok, jó nevelők, kiváló pedagógusok voltak, csak gyerekként pont azt nem értettük, hogy miért nem ilyen az összes tanár.

E.Katolnai 2017.03.07. 09:48:19

@dr kíváncsivagyok: igazad van! olyan palikra kell fenézni, mint saul-sámueli meg a vonatján vele utazó fia/fiai, ők nem voltak rasszisták, nem utálták az idegeneket. saul-sámueliék kizárólag magyarokat kinoztak, akasztottak mindenfelé, ahova befutott a halálvonat. Hány oszkárt hozna egy derék emberről, meg a fiáról készült film? Történelmet tanultál?
Csak nem vagy náci? saul-sámuelli oszkárról kinek jutott eszébe feldugni azt egy libsi segbe? Ugye nem szégyelled saul-sámuellit, vagy ha szégyelled, akkor ird ide miért. Hiszen nem volt rasszista sosem bántotta az idegeneket ...

Izo 2017.03.07. 09:56:48

@nyelv-ész: Gondolom, ez a mondat elkerülte a figyelmedet: "Persze, kedves egykori tanáraim, nagyrészt ti is a rendszer áldozatai vagytok/voltatok. De ez nem mehet így tovább."

Izo 2017.03.07. 10:05:46

@Flúgatlan: +1
Talán voltak jó emlékei is, de a film a rosszakat hozta felszínre, ezért ír ezekről.

anyádat is! 2017.03.07. 10:08:33

Wilkommenskultur "Nálunk általában a gyökereket szívatták a tanárok.!" :D

Akkor a te szádból sanszos ki sem került a fasz :D :D :D :D

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2017.03.07. 10:09:38

Az iskola a tudomány nevű szekta dogmáit magoltatja, mivel a rendszernek gondolkodásra képtelem, engedelmes biorobotra van szükség.
Szóval ez a film (is) egy elképzelt világban játszódik.
Ahol a betanított munkás nem azt csinálja, amit a főnöke mond, hanem amit épp jónak gondol.

Ad Dio 2017.03.07. 10:15:36

Afelett azért ne menjünk át nagyvonalúan, hogy az iskola KÖTELEZŐ, míg a kórus FAKULTATÍV elfoglaltság. Innentől a párhuzam nem áll meg.

A Mindenki a verseny ellen beszél és a középszert teszi kötelezővé. Ez a normál iskolai oktatásban akár elfogadható is lenne, de egy szabadidős tevékenységben NEM. Ezért nagyon rossz ez a film.

feribácsi 2017.03.07. 10:22:23

@ngjbp: Én 1979-ben végeztem ott, akkor még csak általános iskola volt, de az említett énektanár akkor még teljesen normális volt.

lovasjózsika 2017.03.07. 10:42:46

Húbazzeg... Nem tudom, én is jártam iskolába, egy hótt átlagosba, de ezek közül kábé csak a trigonometria volt. Nálunk a tanárbácsik nem dugdostak se fiúkat, se lányokat. Sajnos a tanárnénik se (bár az öfőre tekintettel ez inkább szerencsés momentum volt). A tesit pedig pont azért utáltam, mert nem volt kibúvó, mindenkinek csinálni kellett. És soha egyetlen tantárgyat se nem szerettem meg, se nem utáltam meg a tanár személye szerint. Ilyenkor gondolok magamra, mint valami ufó, mert mindenki sír-rí, hogy hogy megnyomorították, miközben rólam meg simán lepereg minden. Pedig kaptam én is pofont tanártól az osztályban, mégis derűvel tudok csak az esetre emlékezni. Bazzeg gondolkodok-gondolkodok, de csak nem jut az eszembe semmi olyan szemétség, ami valami végzetes hatással lett volna a személyiségemre vagy a világnézetemre (pedig azért szemétség nyilván volt, rémlik is egy-kettő).

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2017.03.07. 10:55:14

Én egyáltalán nem így éltem meg és nagyon gyanús számomra, amikor valaki úgy érzi, hogy körülötte minden tanár maga a sátán...

TANÁROK

Volt egyszer egy jó tanárom.
Nem is egy, hanem tán három.
Volt az öt is, húsz, vagy hatvan…
Nem biztos, hogy száz alatt van.

Vagy az idő szépít talán,
S nem is volt a sulink falán
Általam írt krétafirka:
„Aki tanul, stréber birka!”?

Régi élővilág órák…
Hol az idő szinte jó rák
Módján hátrafelé úszott,
S én csak ültem, mint egy túsz ott.

Mégis szép emlék e terem!
Meghallgattuk, mi hol terem,
S mely tengert nem úszik ponty át,
S néztük Fáskertiné kontyát.

Találgattuk, szétesik-e
(Nem csak szétes, van egy ike!),
Ám az túlélt telet, nyarat,
Mint az emlék, s egyben maradt.

Matekóra, történelem,
Mengyelejev s jó sok elem,
Kísérletek, füst és korom…
Így illant el ifjúkorom.

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/08/tanarok.html

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2017.03.07. 10:56:16

A filmről magáról pedig az alábbi...

MINDENKI

Zeng a gyerekkórus dala,
Több ez, mint kis salalala,
Inkább tiszta hangok árja,
Hiszen őket verseny várja.

Néhány fiú s kóristalány
Álorcája röpke talány:
Ők, kik csupán tátikáznak,
Dísznek kellenek csak, máznak.

Alig röpke többség dalol,
S titokról hullt lepel alól
Cezaromán karnagy néni
Jelzi azt, hogy jobb lesz félni!

Ám a gyermekszív még szeret,
Zsarnokságnak nem ad teret,
S közös fellépéssel némán
Jut túl diktatúra témán.

Gondoltam, egy verset megér,
Ahogy sok kis színes egér
Szürke hálót együtt kirág.
Bodzavirág, bodzavirág…

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2017/02/mindenki.html

Ravasz Figyelmeztetés 2017.03.07. 11:02:51

Szóval a blogoló egy genetikai selejt, aki fizikai alsóbbrendűsége miatti frusztrációjából és a nála jobbak iránt érzett gyűlöletből alantas bosszú állt rajtuk okirathamisítással.
Oké, most akkor sajnáljalak vagy mi?

Segna 2017.03.07. 11:12:03

@vajdasagi: "az anya figyel oda, hogy hova menjen egy gyerek iskolába... "
öhm...
1a 70-80' évekről beszélünk.
2. MA sincs mindenütt iskolaválasztási lehetőség. Budapesten vagy az MJV-ben ahol van választék. és/vagy protekció Te hol élsz? vagy a körzetes, vagy jöhet a protkó a városháza tanulmányi osztályáról, alpolgármester, polgármester még jobb.
Egy kis faluban pedig vagy jársz iskolába vagy nem jársz iskolába...
Mondjuk egy kisebb közösségben a Bence bácsi féle zaklatókat nem a rendőrség, hanem néhány kemény kötésűbb apuka és báty intézi el.

Segna 2017.03.07. 11:16:52

@lovasjózsika: "...de csak nem jut az eszembe semmi olyan szemétség, ami valami végzetes hatással lett volna a személyiségemre vagy a világnézetemre (pedig azért szemétség nyilván volt, rémlik is egy-kettő)"
Tehát volt szemétség, de neked valószínűleg volt -van egy normális kiegyensúlyozott családod, aki kiegyenesítették ezeket a szemétségeket. Megvédtek, megfelelő perspektívába helyezték a napi inzultusokat.
Sajnos nem tudjuk, hogy egy emberibb iskola milyen pluszokat hozott volna ki belőled, amelyek így rejtve maradtak. Most annyit mondhatsz el, szerencsés vagyok, engem nem nyomorított meg... érzed mi a baj ezzel.
Ha lett volna olyan tanár aki nyomot hagy benned, lehet, hogy zseniális kémikus lennél, vagy konduktor, vagy kedvet kaptál volna a pedagógus pályához...

ervin2 2017.03.07. 11:19:29

Úgy gondolom, hogy ez a cikk inkább csak polgárpukkasztásból íródott, mert az az iskolai világ, amit felvázolt, teljesen irreális a 90-es évek Magyarországán, akármennyi csapnivaló, és genetikusan alkalmatlan tanár, tanító is volt (van ) akkor a pályán.. Majdnem bizonyos, hogy pl. NEM volt két osztályban is latin tanítás, ugyanazon az évfolyamon, és innét kezdve az összes szubjektív állítása is megkérdőjelezhető. (Kv. talán az egyházi iskolák) Engem is alázott meg elsőben, énektanár, írt be egyeseket nyolcadikban a biológia tanár csakúgy, és rugózott rajtam a gimiben a testnevelő tanár, az osztályfőnökömet, meg gyerek közelébe se lett volna engedni, DE életre szóló , máig a napjaimat meghatározó élményeket, útmutatást, empátiát, humort (szaktudást) kaptam,a balett tanárnőmtől a teniszedzőmtől, a magyar tanáraimtól, , egy történelem-, ,és egy matek tanártól, hogy azután őket is messze überelje a latin tanárom, és egy kémia professzorom egyénisége, iróniája, nyitottsága, bölcsessége, műveltsége. Kapcsolódva egy picit a FILMHEZ, életem első ilyen típusú sikerélményem volt, amikor legyőzve magam, MERTEM szólni, nyolcadikban, és "feljelentettem" a már említett biosz tanárt a hamisan beírt r pocsék jegyeim miatt az ofőnél, és az osztály mellém állt, és kiderült az igazság, a kicsinyes, egy felnőtthöz méltatlan bosszú! Nekem sokat jelentett az iskola, az ott történtek, de pl. a testvérem emlékezetében ezek az iskolák, a többnyire ugyanazok a tanárok,alig hagytak nyomot. Az igazsághoz tartozik, hogy láttam olyan nagy tudású, jóindulatú, jobb sorsra érdemes tanárokat ,akiket NULLA pedagógiai érzékük miatt, folyamatosan kinevetett, megalázott minden osztálya. Felnőttként sem értem, hogy miért maradtak a szerencsétlenek ebben a szituációban évtizedekig.(Nem kedveltem, de akkor is sajnáltam őket, de sunnyantottam. Innen nézve, se tudtam volna akkor a helyzetükön változtatni mert nem egy darab helyzetről volt szó, hanem egész egyéniségükről, pályára való alkalmatlanságukról)

Segna 2017.03.07. 11:22:53

@opati666: "A posztoló egy elkényeztetett kis pöcs. Szerintem... "
Miért mert le mert írni ilyesmiket? Mert az a közép-európai közmegegyezés, hogy összeszorított szájjal tűrünk, és ettől macsó faszik vagyunk?
Kussolunk és azzal vigasztaljuk magunkat, hogy apánk is kibírta, mi is kibírjuk, és ez mindig is így volt, ez van ezt kell szeretni?

Segna 2017.03.07. 11:32:59

Kedves Poszter!
Én kiírnám az iskola nevét, megérdemelné, hacsak azóta gyökeresen nem változott meg. De talán még akkor is.
Azután apámnak és anyámnak is írnék egy kiegészítő köszönő bekezdést, hogy pl. az ének tanárt apám nem törölte képen, és nem engedték, hogy ne járj énekkarra, vagy hogy a latin tanárral sem beszélgettek fogadóórán...
és mint aki a katedra mindkét oldalán volt, kiegészíthetnéd azzal, hogy ELLENBEN JUCI NÉNI egy klassz fej volt, neki köszönhetem, hogy...

wega 2017.03.07. 11:45:00

Kár volt, az 50-es korosztály nyakába varrni az ügyet. Alapvető tévedés, de megértem, mert a leírtak felétől is kifordul a belem.

Persze, én is 50-es vagyok, ezért az érzékenység, és néhányan már leírták előttem, hogy nekünk "sem volt népünnepély", de a lényeg egyáltalán nem ez.
Inkább az, hogy ezt ne hagyjuk, ne engedjük, és ezért mi (20-as, 30-as, 42-es, 50-es ...korosztály cuzammen) felelősek vagyunk, állandóan és folyamatosan, a film (és a negatív élmények is) erről szól(nak).

És ha már így előjönnek a személyes tapasztalatok, nekünk (családunknak) szerencsénk volt és éltünk vele, olyan iskolába járhattak a gyerekeink ahol a posztban említett atrocitások elvétve fordultak csak elő, és a gyerekek SZERETTEK iskolába járni.
Kivonultunk az állami közoktatásból, cserébe az egész iskolát az akkori szülőknek kellett "összegrundolni", volt olyan év vége, amikor 50% volt az esélye, hogy indul-e következő.

Reménytelen dolog a belső értékrendet, a másik ember iránti tiszteletet, kreativitást negligáló rendszerben (magyar közoktatás) ezeket a kvalitásokat megőrizni a gyerekekben. Meg sem próbáltuk, beleláttunk, a párom is és én is dolgoztunk még a Szocialista Általános Iskolában.
Az akkori és a jelenlegi rendszer is erősen szelektálja, kiveti magából (trolloknak, tudom, hogy vannak kivételek!) a valóban TANÁR-okat, pedig, akkor is voltak, ma is vannak, és a sok gennyes ostobaság helyett, inkább rájuk emlékezem, nekik köszönöm, amit értünk (50-esek) tettek (a kretének meg kiny....tják).
Személyes élmények bezárva.

Sütemény1975 2017.03.07. 11:54:21

Durva általánosítas es lelki nyomorektol.

KUNTYI 2017.03.07. 12:38:13

aki szidj a posztolót, mert le merte írni az emlékeit és azzal magyarázza hogy ezeket a dolgokat tűrni kellett és keményebbek lettünk tőle, az szimplán rohadjon meg!

amelyik tanár ordibálni mer a gyerekemmel majd vagy netán körmöst ad neki vagy pofont, vagy bárhogy megalázza, azzal lenyalatom a táblát!!!

KUNTYI 2017.03.07. 12:40:08

@Ad Dio: a kórus nagyon sok iskolában kötelező. ha hiszed, ha nem.

KUNTYI 2017.03.07. 12:41:03

@Guilelmus: akkor a parizata faj a magyar.

Guilelmus 2017.03.07. 12:56:22

@KUNTYI:

:) Hát akkor szerintem bölcs dolog lenne visszahúzni egy kibucba a fajtestvéreid közé, nehogy Rajtad "parazitáskodjanak" a magyarok.

Guilelmus 2017.03.07. 12:57:31

@KUNTYI:

:)) nyalatod Te az apád metszett faszát! ..:)

Sütemény1975 2017.03.07. 12:58:12

@KUNTYI: Ha a gyereked normalis akkor jogos. De ha kis pöcs, akkor a tanár tök jogosan fegyelmezze. Ha már te nem tudod.

Guilelmus 2017.03.07. 13:19:29

A parazita faj végső uralomra tör. Minden összetartó erőt, mely nélkül egy civilizált, munkára és a gazda-faj szegényeivel való szeretet-közösségre épülő társadalom nem állhat fenn, meg kell törniük. Meg kell törniük egyrészt fajuknak "sui generis" gonoszsága, másrészt az édes bosszú okán...
Egy társadalomnak sok összetartó eleme lehet, de abban biztos vagyok, hogy az egyik az egykori tanáraink iránti tisztelet és szeretet, még akkor is, ha felnőttként úgy érezzük, hogy kaptunk "igazságtalan" pofont is. Most pedig elhitetik veletek, hogy már nem kaphatnak gyermekeitek pofont az iskolában, mert már "jogaik" vannak. Elárulom nektek: Az nevelés (oktatás)-politika totális liberalizálásával kapják gyermekeitek a legnagyobb pofont, akkorát, hogy nektek szülőknek is a fal adja a másikat...:) Majd rájöttök... Csak akkor már késő lesz...

Nem baj, menjetek csak szavazni, oda úgy is szerettek járni, jó kis unalom-űző program is az! :)

Formál de Hidd 2017.03.07. 13:47:54

Az általánosítás arra jó, hogy a felelősséget mindig másra lehessen hárítani. A csúnya-gonosz tanárokra, az 50-60-as nemzedékre stb. Amíg ebből a tévképzetből nem lábal ki valaki, addig ilyen posztokat írogat. 30-40 éves korra ideje felnőtté válni, felvállalni a felelősséget, abbahagyni a másokra mutogatást, meg a múlton való kesergést-nyavalygást. Amúgy sorkatona voltál? Nem? Na látod! Semmi okod a panaszkodásra! :)

BéLóg 2017.03.07. 14:23:01

Namármost 27 éve volt a rencerváltás. Jó kalkulációval tehát aki AKKOR született, az nagyjából MOST lett tanár.
Vagyis ezek az esetek úgy kábé 100%-ban (hihi) olyan pedagógusokat jellemez, akiket a komcsi-liberális oktatáspolitika termelt ki magából, az elv- és a szolgalelkűség jegyében, a szocialista rendszer halála környékén!
Engem még a "klasszikus" pedagógusok tanítottak, igaz én meglehetősen korábban születtem.
Nem is voltak ilyen tapasztalataim.
Igaz, a negyvenhez közelítő érettségi találkozónkra már nem is tudunk tanárt meghívni... (Illetve egy orosztananarat, talán.)

papierusz 2017.03.07. 14:46:03

@A Tyne folyó déli partja: én csak arra emlékszem, hogy az a kib....t kúper teszt ment állandóan (ami állítólag szart nem ér és nem ad megfelelő képet az emberről), de arra már képtelen volt bármelyik testnevelés tanár, hogy megmondja, hogyan fussunk, hogyan tartsuk kezünk-lábunk, fejünk nyakunk. Pedig a techikátlan futás több bajt okoz, mint hasznot hajt.

KUNTYI 2017.03.07. 15:11:08

@BéLóg: én 90-ben érettségiztem és akár fiatal, akár idősebb tanáraim voltak, mind rohadt görény volt. volt köztük komcsi és volt hortista is, de jellemzően mindegyik szemétkedett, tehát ez nem rendszerfüggő, hanem jellem kérdése.

KUNTYI 2017.03.07. 15:13:09

@Guilelmus: már meg is van a jellemrajzom rólad..:)

..hidd el, lenyalatom velük és mindenki megteheti most már. aki nem lenyalatja, az fel fogja jelenteni a tanárokat és ez a helyes út, mert nekik nem dolguk terrorizálni a gyerekeket.

opati666 2017.03.07. 15:13:26

@Segna: Szó sincs arról, hogy mindent el kell tűrni. Viszont a mai ifjú nemzedék olyan mértékben van elpuhulva, hogy már akkor is ombudsmanért kiáltanak, ha a tanár kicsit erélyesebben szól rájuk.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2017.03.07. 15:14:08

@papierusz: Cooper teszt tényleg balfaszság volt, ellenben erről eszembe jut a tesitanárom, akivel több hétig tanultuk, hogyan kell helyes technikával gátfutni. Azóta tudom, hogy a gátak három lépés távolságra vannak, és bakker, tényleg mindig kijött az ugrás. Akkor nagy sikerélmény volt. Az már nem, amikor péntek 7. óra volt tesi, mi kinn futkároztunk, a többiek meg mentek haza.
60 méteres futásnál, a pályán kb 40 méternél volt egy hupli. Baszki, hányan felnyalták ott az aszfaltot, még most is röhögök rajta. :)
Még tesifüzetünk is volt. :D

KUNTYI 2017.03.07. 15:14:25

@Sütemény1975: mi van??? itt nem arról van szó, hogy a gyerek fegyelmezett vagy sem, hanem arról hogy a tanárok terrorizálják, megalázzák, skatulyázzák őket.

KUNTYI 2017.03.07. 15:17:16

@Guilelmus: te meg menj oroszországba, mert ott nem kell szavaznod majd...ha neked, az oké, hogy igazságtalan pofonokat kaptunk az iskolában, akkor gondolom te is osztasz igazságtalan pofonokat. egy büdös kis geci lehetsz, akinek még a farka is max 2 centis. menjél kocsmázz a haverjaiddal, szidd a zsidókat, az való neked. mi meg élvezzük az oktatás liberális változásait...:)

KUNTYI 2017.03.07. 15:18:53

@Guilelmus: ennyit tudsz? lezsidózol, mintha a zsidózás szidás lenne...szégyelld magad te gyökér fajgyűlölő, remélem a gyereked okosabb lesz..

KUNTYI 2017.03.07. 15:20:32

@Guilelmus: bocs de ezt nem tudom felfogni: szidom a tanáraimat, azt amit műveltek velünk, erre te elkezdesz zsidózni? mi köze a zsidóknak egyáltalán ehhez. semmi, csak a te fajtád nem tud mást hibáztatni.

Guilelmus 2017.03.07. 15:24:41

@KUNTYI:

... Élvezel Te tudod mit?... Ahogy az őseid Birkenaut..:) Úgy élvezed..:)))

exterminador 2017.03.07. 15:36:04

@ervin2: a mi iskolánkban VOLT két osztályban is latin tanítás, egy évfolyamon. Sőt, mi négy évig tanultunk latint. Egyházi iskolákban szerintem ez általános.

exterminador 2017.03.07. 15:38:29

@Guilelmus: „Szép öcsém, be nagy kár,
Hogy apád paraszt volt s te is az maradtál.”

exterminador 2017.03.07. 15:42:00

@KUNTYI: ez a f*sz csak szeretne igazságtalan pofonokat osztani, de ahhoz nagyon gyáva. Egészen tipikus véglény, ül otthon a fotelban, nyomkodja a gépét 0-tól 24 óráig, anyuci szoknyája mögül. Valószínűleg egy chipszabáló, 160 kilós zsíros, pattanásos, büdös troll, aki ki se mer lépni az utcára, de a neten nagy a pofája.

sZulamith 2017.03.07. 16:28:49

A tanitók/tanárok is emberek, van ilyen, meg olyan is. Van kölcsönös szimpátia, meg annak az ellentéte is. Az akkoriak képesek voltak pénz nélkül korrepetálni a lemaradókat, szabad idejükben. Ma ilyet keresni kell. Egy tulajdonságról nem szól a poszt, hogy minden iskolában volt tanitó aki másként kezelte a baráti család, vagy a gazdag család gyerekét. Mi gyerekek úgy mondtuk, kivételezett.
Nekem személyes tapasztalatom, hogy több volt a gyermekszerető, türelmes, kreatív tanító, mint olyan aki véletlenül került a pályára. (ma mintha fordítva lenne) Igaz akkoriban elfogadták, hogy a pedagógus megtanulta a leckéjét, és nem szóltak bele minden csip-csup dologba.

A film különben a gyermeki lélekbe ad betekintést, meghatódtam.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2017.03.07. 16:46:27

Kedves poster, bármily hihetetlen, nem a te korosztályod kiváltsága a fos tanári kar. 55 éves vagyok, a tanáraim 90%-ának már a nevére sem emlékszem. Lehet, hogy azért, mert általában gúnynéven emlegettük őket.
Borsodi kisfaluban nőttem fel. Három évig minden reggel bőgve mentem az óvodába, az volt a jutalom, ha megengedték a szüleim, hogy ne menjek.
Első két osztályban egy csodálatos tanítónénim volt, azt hittem, szuper lesz az iskola, de aztán kiderült, hogy egyetemig kellett várnom jó tanárokra.
Harmadik-negyedikes tanítónénim lezárt leveleket küldözgetett velem az anyámnak tanítási idő alatt. Eleinte - anyám elborult arcát látva - azt hittem, hogy rám panaszkodik, de kiderült, hogy csak pénzt kért kölcsön (amit aztán sosem adott vissza). Negyedik osztály második félévében egy öreg tanítóbácsi helyettesítette őt szülés miatt, aki többször is olyan részeg volt, hogy belehányt a kézmosó lavórba (ezt a hetesnek kellett kivinnie) és egyszer kihugyozott az ablakon.
A plébános úr a hittan órán vonalzó élével verte a fejünket pont középen, ahol a legjobban fáj. Én csak egyszer kaptam ilyen fegyelmezést, de most is fel tudom idézni a fájdalmat.
Felső tagozatban az orosztanárnőm kedves szokása volt, hogy egyszerre két kézzel adott pofont két oldalról. Szerencsére én sosem kaptam ilyen pofont, mert a tanárnő szerelmes volt az apámba (az egész falu ezen röhögött, anyámmal az élen).
Hetedik osztályban az egyik tanárnőm az óra végén odahívott magához és megkérdezte tőlem, hogy mit mondtam én őróla? Mondtam neki, hogy semmit. Azt mégsem mondhattam, hogy szóba sem kerültél, ki a fasz foglalkozik veled? Azt mondta, hogy gondolkodjam. Egész szünetben a következő óráig ott kellett állnom előtte és gondolkodni, miközben pofákat vágott, de nem jutott eszembe semmi azon kívül, hogy jó lenne, ha elmehetnék pisilni. Azóta 42 év telt el, de ma sem értem, mit akart a hülye kurva.
A gimnáziumban a tornatanárnőm egy mocskos szájú durva barom volt. A fiúk tornatanára szintén. Az osztályfőnököm egy évzáró után megkért, hogy írjam alá a kiosztott jutalomkönyvek listáján egy osztálytársam nevét, aki nem volt jelen az évzárón, mert már elutaztak nyaralni. Amikor közöltem, hogy nem hamisítok aláírást, pofákat vágott.
A gimnáziumi matematikatanár kék csomagolópapírral beköttette a spirálozott füzetet (kétszer betettük a táskába és rongyolódott a gerincén a papír), minden órán ellenőrizte, hogy nem szakadt-e a borítója, ha sérülés volt rajta, egyest kaptunk. Tanítani viszont nem tudott, de ha észrevette, hogy valaki nem tudja az anyagot, 10 gyakorlófeladatot adott. Mivel én NEM ÉRTETTEM, már az elsőt sem tudtam megcsinálni, ezért mindig a mérnökhallgató unokatestvérem oldotta meg a feladataimat éjjel, amikor hazajött. Én pedig hajnalban keltem, hogy bemásoljam a füzetembe. Matematika óra előtt (heti 3 matek volt) rosszul voltam, fájt a gyomrom, hányingerem és légszomjam volt a félelemtől. Ma is álmodom vele olykor. Szerencsére csak egy fél évig tanított, mert rákos lett.
A gimnáziumi magyartanárom negyedik év második félévében felszólított felelni, egy olyan verset kért számon, amit nem adott fel. Hiába mondtam, hogy nem adta fel, bevéste az egyest. A másik osztálytársamat is felszólította, ő sem tudta a verset és ő is mondta, hogy nem adta fel a tanárnő a verset. Ő nem kapott egyest, az én egyesem viszont bent maradt. Végül erre az egyesre hivatkozással kaptam év végi jegyként négyest (egyébként elnöki dicsérettel érettségiztem magyarból). A felvételibe viszont az év végi jegy számított be (két évig), ezzel akkor a jogi karra lányként nem lehetett bekerülni, így csak a harmadik évben vettek fel. Remélem, hogy ez a dög azóta már a pokol tüzén pirulgat, mert ez a két év aztán előmenetelben, fizetésben, szabadságban sokáig kedvezőtlen helyzetbe hozott.
Volt egy biológiatanárom és egy történelemtanárom, akikre nagyon szívesen emlékszem. Az egyetem pedig mindenért kárpótolt, életem legszebb öt éve volt.

fátum 2017.03.07. 18:10:31

Én ötvenes vagyok. Szar iskola volt (vagy még az?) ez a Bárdos. Én szerencsére máshová jártam és nem Budapesten. Ott nem tapasztaltam ilyen szélsőséges dolgokat. A négy nyelv (nekünk csak orosz volt), rasszizmus, horror árakon üzemelő büfé pedig egyértelműen a rendszerváltás következménye, nem "örökség".
A mostani iskolások meg a tőletek, harmincasoktól örökölt rendszerbe nyomorodnak bele, ugye? :-)

élhetetlen 2017.03.07. 18:11:47

Bevallom, én ezt nem értem. Túl vagyok a hatvanon, középiskolás 67-től voltam, ipari technikum. Első évben szabadkézi rajz, csak azért, hogy, ha később szerkesztesz, és elszámoltad, azért lásd, hogy nincs rendben. Kossuth díjas festőművész tartotta, élmény volt. Ének tanítás nem volt, de volt vegyeskar. Jelentkezés, a 60 ember előtt begörcsöltem, és brekegtem. A többiek elmentek, maradtam, és megkérdeztem, hogy megpróbálhatnám-e újra. Igen énekkaros lettem. Mivel egy ipari technikumban nincs nagy merítés ezen a téren, nem kellet tudni kottát olvasni sem, vette magának a fáradságot, és betanította a szólamokat. Nyertünk megyei versenyeket. A matektanár, aki az ofőm is volt, nagyon jó volt, imádtam, attól függetlenül, hogy én voltam a kedvenc prédája. Tanítási szünet után negyven percig beszélgetünk a nyárról, az utolsó öt percben megkérdezi tőlem, hogy mi is volt mára, se kép, se hang, és ilyen jegyeim voltak, hogy egyketted, ötös, hármas, kettes. Imádtam, és nem megalázva éreztem magam, hanem úgy éreztem, valamiért kitüntetett figyelmet kapok a negyven ember között. Sokat vitt bennünket kirándulni. Az ilyen dolgai, hogy adott meleg vizes fürdőben a befolyó víz alatt, aki legtovább bírja tartani a kezét, az kap egy boci csoki, az egy dolog, de a nyertes egy ötven filléres picit kapott. Szintén fogadás, vesztett, nem a pénzt adta oda, hanem bérelt egy csónakot. Abaliget. De tanár úr, ki fog evezni? Hát maga. Rakjuk ki azon a beton szigeten, sikerült, megszabadultunk, aztán utánunk szól, hogy azért egy óra múlva jöjjünk vissza érte. Technológia tanár vitte a tájékozódási futó csapatot. Csinált egy száz kilométeres túrát derékig hóban (persze biztosítással), na ez után csatlakoztam hozzájuk. Hülye tanár? Hát volt olyan, aki néha betütükézett, és azt mondta, hogy a táblának háttal állva is felrajzolja a Rotary központ kapcsolási rajzát, hát az az óra kimaradt, de a többin megtanította a szakmát. Jó gyereke voltunk? Nem, nálunk a fiútesi volt lyukasóra nekünk, minket sem engedtek ki a suli területérül, aztán jött egy körlevél, hogy megkérnek bennünket, hogy ne a fő út félé néző kerítést használjuk kapunak. Ennyi. Tél, két takarítónő őrségben a kijáratnál, senki ne menjen ki, mert behordjuk a lucskot. A klotyó ablakán ugráltunk ki, (elég magas magasföldszint), és csak befele jöttünk, folyamatosan. Ettől inkább a takarítónők szenvedtek pszichés sérülést. Nagyon jó diákkorom volt. Na, ha most minket, hatvanasokat ilyen ragyogó tanárok neveltek fel, hogy lett ennyi selejt tanár a neveltjeik közül? Azt már meg sem merem említeni, hogy az egyik angotanár barátnőm, aki ofő is, minden karácsony előtt beáldozza a konyháját, meg egy nap takarítást, hogy, akinél otthon nincs mézeskalács sütés, mert van ilyen, az mehet hozzá. 10-15 gyerek ott van. Tehát nem csak nem értem, nem is hiszem, hogy minden tanár szar.

fátum 2017.03.07. 18:13:16

@Segna: Ott van a végén: XI. kerületi Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium.

vajdasagi 2017.03.07. 19:38:30

@Muad\\\'Dib: Én is azt állítom, hogy sok jó tanár van. persze olyan kicsiny a társadalmi elismertségük, hogy nem is csoda, hogy egyre kevesebb a jó, és sajnos növekszik a nem jók száma.

DE: a jó tanároktól függ a haza sorsa, tehát ne általánosítsunk és ne szidjuk őket en-block, mert azzal csak tovább romlik a helyzet.

Az én gyerekeimnek többségében nagyszerű tanítói és tanárai voltak. Ezúttal is (anoním módon) köszönöm nekik a törődést. És hát voltak középszerűek is, meg egypár hülye, de a nagy többség jó volt.

Az igaz, hogy jól meggondolta a feleségem, hogy a gyerekeket hova írassuk be.

Segna 2017.03.07. 21:09:26

@fátum: köszönöm, figyelmetlen lehettem, v. korábban olvastam. Hál'istennek, nem a gyerek iskolája az! Kicsit izgultam. ;-)

Segna 2017.03.07. 21:23:38

40' vidéki nagyváros elit iskolája a 80' években: még volt partizán napközis tanárunk, aki nyugdíjjas alkoholistaként nyomorított bennünket. Máig eszembe jut az öreg fószer, ha elmegyek az "Estike" presszó előtt. Az olyan kokit tudott adni, h az embernek pisilhetnékje volt tőle, és rohadtul fájt... Nem tudom máshol hogy hívják, bütyökkel a fej tetejét ütni...
Gimiben pedig volt egy Tuba Rózsa Viola lánykori nevű kémiatanárunk, aki keverte a katódot és az anódot. Nekem isteni kémia tanárnőm volt korábban így eléggé biztos voltam benne, hogy hülyeséget beszél. Kételyemet fejeztem ki. Azt rikácsolta, hogy idézem, majd elveszem én a kedvedet a kémiától! Mert utálta. Ő csak fizikát akart tanítani. Egyébként szavának állt és elvette a kedvem a kémiától. Máig sajnálom, h visszatartottam anyámat, h bemenjen és bepanaszolja az igazgatónál.

Segna 2017.03.07. 21:38:55

A tanárok és drága rendes kedves tanáraimnak írnám viszont az alábbiakat: beszélgettünk a 40. Születésnapjaink környékén a fontosságról a hírnévről és az ismertségről. Megkérdeztem a fiúkat, ki volt a 84, 88 olimpia bajnoka ebből, abból. 1-2 név ment. Aztán azt kérdeztem, ki volt az elsős tanító nénid? Ki volt a legjobb magyar tanárod? Ki készített fel fizikából felvételire? Mindenki emlékezett Katika és Gabika nénire, Zsuzsa nénire, aki képes volt Radnótin pityeregni, vagy Hajnau tanár úrra, aki nevével ellentétben imádtunk, és csak a cézári kopaszsága okán haj nauztunk, roppant szellemesnek gondolva magunkat németből... Szóval köszönjük, hogy kihozták a rendszerből amit lehetett, szerettek és tiszteltek bennünket, DE ettől még a jelenlegi iskolarendszer tragikus, egy XIX sz-i porosz csökevény, kontraszelekcióval, idióta központosított igazgatással, temérdek szervilizmussal, korrupcioval és hozzá nem értő döntéshozókkal. Ups, pont mint az ország ma. Az osztályom 20% a külföldön van, pedig mi még nem vagyunk az a mobilis korosztály. Csak a Kelet-Magyarország már 10-15 éve sem tartott igényt az értelmiségére. Azt hiszem már lassan le is áll a kitermelésükkel. Minek?

Segna 2017.03.07. 21:48:25

@Lex D'Arquebus: gátfutáshoz. Az hagyján, h 3 méter a távolság, de rohadt magas volt nekem, anno. Na nekiáltam a szabálykönyvnek, és láss csodát, trehányak voltak az írói, sehol se volt benne, h át kell ugrani. Annyi a szabály, h nem lehet elhagyni a sávod. Na, én a felmérésnél ÁTBÚJTAM mind alatt. Át kellett engednie, hisz a szabály nem tiltotta. Utána kreativkodtunk folyton, a taná meg egyre újabb atletikai ágakkal fárasztott minket, így bemagoltuk szinte a teljes atletikai szabálygyűjteményt. Nem tudom volt- máshol súlylökés, gerely, és gátfutás egy iskolában... ;-)

Krumplicukor 2017.03.07. 22:00:44

Kedves Ági néni! Nagyon köszönöm, hogy első osztályban megadtad a lehetőséget, hogy saját magamnak vághattam le azt a hüvelykujj-vastagságú mogyorófavesszőt, amivel aztán úgy vágtál kupán, hogy 5 centin kettévált a fejemen a bőr! És köszönöm a favonalzós körmöst is, ami után le kellet szedni a körmöm - már ami megmaradt belőle. Köszönöm az olyan büntetéseket, mint pl. amikor egész nap nem mehettünk ki wc-re, vagy amikor nem engedtél inni reggel 8-tól hazamenetelig. Ja, azt meg pláne, hogy rendszeresen megszégyenítettél, amiért alkalmanként én csak 2 forintért tudtam bélyeget venni a takarékbélyeges albumba (1981, 50 fillér volt 1 gombóc fagyi...), mert a mi családunk nem engedhetett meg többet.
De a legnagyobb "jótevésedet" , amiben asszisztáltál egy család szétszakadásához és két kisgyerek meghurcolásához... na, ezt köszönöm a legjobban!

avelemenyszabad 2017.03.08. 20:12:56

@nyelv-ész: és azokat a regnáló politikai kurzusokat mégis kik szavazták meg, vagy kik nem zavarták el???
Köszönjük

avelemenyszabad 2017.03.08. 20:15:37

Én akkor kiskorú voltam....

BéLóg 2017.03.10. 14:04:36

Ja, érdemes lenne elgondolkodni azon, és ez már az én "ősi" időmben elkezdődött, hogy a férfi tanárok kezdtek kimenekülni és mára elmondhatjuk, hogy gyermekeinket csecsemő koruktól kezdve az egyetemig 95%-ban NŐK nevelik és tanítják.
Ami intenzíven magyarázza egyrészt a szar minőséget, a hisztis nyámnyila fiúkat és az ostoba lányokat, valamint mindazt a megalázást, amit itt a legtöbben leírnak.
Természetesen VANNAK férfiak is és főleg vannak SELEJT férfi tanárok is. Csak súlyos kisebbségben,

Rozsah 2017.03.11. 13:50:40

@Duplaxiii:
Érdekes a helyzet. Szó esik napjainkról, 20-30 évvel ezelőttiekről. És persze szó eshet 40-60 évvel ezelőttiekről. És így tovább. Az egyéni sorsok, események a maguk nyers praktikumukban legfeljebb izgatóak, de semmiképpen nem általánosíthatóak. A Mindenki sem közvetlen praktikum, már a film készülte előtt komoly párlat készülhetett, amelynek a film a modellje lett. Tán haszontalan dolog az empirikus részleteken rugózni, inkább egészében érdemes áttekinteni, még inkább megpillantani és onnan visszatekinteni, vajon mennyire gazdag, mennyire világunkra utaló a modell. Ekkor jelentőségük lesz a részleteknek, de nem megtörténtük, vagy nem-megtörténük okán, sokkal inkább az ábrázolt világ konturjainak kirajzolása lesz a kérdés. A film jó. nem konkrét, ahol a részletek hemzsegnek, az általánosság körvonalazódik általuk. Konturok keletkeznek, és hangsúlyok..És nem elvonatkoztatott, hiszen nem filozófiai értekezés, nem etikai alapvetés. A bornírt empiria és a filozófia közti térben, a holisztikus modellek - középfölde - világában helyezkedik el. Innen le lehet látni egyes sorsok fontos elemeire, és tovább lehet tekinteni kulrturális állapotainkra. A film jó, mert máris elég sokan vették szemügyre saját sorsukat. Némelyek kellő mértéktartással, mások be nem gyógyult sebeik sajgását hozták elő. Kopik, vékonyodik kulturánk, satnyul a civilizációnk - néhány száz éve. Csillógó művek, alkotások, személyiségek ha nem is lassítják, de legalább láthatóvá teszik felvillanásaikkal.

gabcigirl 2017.03.23. 23:18:16

Tesa, te aztán kifogtad rendesen. Szerencsére nem volt ennyi pocsék pedagógus-tapasztalatom, de azért akadt 1-2.

Például hogy a magyartanár - nem mellesleg, még a fizimiskája is ilyen Mindenki Erikanénis volt - rögeszmésen ragaszkodott hozzá, hogy nem vagyok tehetséges. És csak azért szuperek a beadott fogalmazásaim, mert "biztos a szüleim írták."

/Azóta már profi szövegírásból élek hivatásszerűen. Ennyit arról, mennyire értenek bizonyos hazai tanárok a tehetséggondozáshoz, hahh-ha.../

Persze a nő irigy volt, mint atom. Igazából csak a jófej filozófia-tanáraimnak köszönhettem, hogy később szakmai téren labdába rúghattam egyáltalán...